Just another manic monday...

Hajsan!

I dag är det måndag och jag är verkligen HELT slut. Känns inte som världens bästa start på en vecka alltså. Man jobbade hela förra veckan, både kvällar och dagar. Fredagen kom och man vart ganska trött men ändå sugen på lite äventyr, så vi bjöd över Aina och Andy, jätte trevligt! Drack lite vin och snackade skit långt in i natten.

Lördagen kom, och vi skulle egentligen ta det lugnt eftersom jag skulle jobba på söndagen. Så blev det inte. Lördagen började med att vi var sjukt segstartade, tänkte att vi hade all tid i världen att lulla omkring i lägenheten. Så blev det inte. Kenneths mamma ringde och frågade om vi ville köra hem till dom och äta middag i dag. Ja visst tänkte vi, är ju trevligt. Lullade väl fortfarande omkring lite, och gjorde absolut ingenting. Kenneths mamma ringer igen, och vill att vi ska köra in om Burlöv C, och köpa med oss gardiner. Då blev det fart på oss, helt plöstligt hade man inte tid att lulla runt alls. Utan nej, in i duschen - fixa håret - på med smink - lite fina kläder - packa väskan med diverse - förberede Nano på att åka bil ( han blir ängslig ).

Sen körde vi. Burlöv Center var ju trevligt, där har jag faktiskt aldrig varit innan. Ja, jag vet de är skandal eller nått. Men inte vad jag kan komma ihåg i allafall.. Vi köpte även nytt koppel till Nano. Jag fick hiva i mig lite pölsemannen - korv. Jag klarar inte att åka bil speciellt långt om jag inte har nån mat i magen, risken finns att jag började må illa och får huvudvärk.

Väl framme i Blentarp så konstaterade vi att ingen orkade laga mat, så vi stack ner till en byakrog och åt jätte god planka. Jag åt laxplanka, har aldrig ätit det i heller. Men gott vart det. Sen hem till Sten igen och kolla på "Blåsningen".

Väl hemma igen så började det ramla in folk, nästan genast. Camilla först som vanligt;) Haha. Därefter trillade Milli och Atti in. Varpå Fanny hälsar på en stund. Sist men inte minst Räkan och Leo. Blev ganska sent, fick ett ryck och drog in till HB. Skit mycket folk. Fattar ingenting. Det var tre dagar tills löning och hela stället var fullt. Jag var dock nykter kändes det som, jag palla inte lägga nån energi på att "festa till det". Skulle ju upp och jobba sen.

Söndagen var en jobbig dag kan jag säga. Camilla sov över här, och gick i sömne som vanligt. Tillslut fick man dra sig upp ur sängen och göra sig iordning för att palla sig in till jobb. Kenneth körde mig som tur var! Väl där så kände jag väl att jag var ganska seg och fördmodligen inte kommer presetera speciellt bra. Efter en timme tittade jag på anslagstavlan ( där alla säljs skrivs upp ). Jag låg sist. Av ALLA säljare... Fuck no tänkte jag. Detta går inte. Så nej, skärp till dig Vicke.

Vi kan ju säga såhär att kvällen avslutades med att jag hade MEST sälj av alla nya;) Och låg runt medel på veteranarna. Så det funkade ju;)

Kenneth kom även och hämtade mig. Tack älskling. Väl hemma bänkade vi oss i soffan och hade ett litet "Heroes" marathon. ;) Så i kväll får vi börja på andra säsongen.

Nä, nu ska jag snart äta vurre med Knet. Sen kommer mamma, då sticker vi. ( Gud vad det lät hemskt ). Vi ska nämligen storhandla i dag. :) Jag älskar att storhandla. Känner mig rik. Tills jag kommer hem och märker att jag har inte så mycket pengar över:(..

Ha en trevlig måndag!

Här e lille plutten i snön på bakgården.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback