Tisdag.

Och julpynt för hela slanten!
I går efter jobb så gick jag och Knet ner i källaren till butiken. Tänkte vi skulle gå igenom lite saker, och förhoppningsvis slänga en hel del + packa upp julgrejerna. Jag uppskattade väl att det skulle ta kanske 3-4 timmar att gå igenom och sätta upp det nya pyntet i butiken. Vi kan ju konstatera att så var inte fallet. Inte på långa vägar. Klockan 04.30 så tänkte vi att det var dags att packa ihop. Vi var nog inte i säng förrens 6 på morgonen nån gång. Slitigt? JA!

Vi är förresten fortfarande inte färdiga med julpyntet. Inte på långa vägar. Har bara hunnit med 1 skyltfönster och två skyltbord. Skandal. Där är två skyltfönster kvar! + Alla andra smågrejer som ska upp i butiken.

Det är verkligen tur att vi började i går, och inte natten till skyltsöndagen. Det hade vi aldrig hunnit med, då var det bättre att det får se lite julit ut fast att det inte är dags än.

I källaren hittade vi massor med grejer som vi kan använda i vår lägenhet nu till jul! Julstjärnor till fönstrena. Små julgubbar att sätta upp lite här o där. Jirlanger man kan hänga i vardagsrummet. Julgranskulor om vi skaffar en gran! Bordsdekorationer och ja, allt möjligt! Sparar ju en hel del på att använda dessa sakerna, som dessutom är i snygg design från Serholt. Än att köpa nytt billigt krams som man ändå slänger ut efter julen.

I allafall, i dag har man sovit som en stock! Som tur var så var det mammas tur att öppna butiken så att vi hann sova ut lite. Började jobba 14.30 men är fortfarande seg från i går. Sitter här vid skrivbordet och håller verkligen på att somna.. Nu märks det att man börjar bli äldre. Innan kunde man vara uppe hur länge som helst, och det påverkade inte en dagen efter. Kommer ihåg att jag hade perioder där jag var uppe 3-4 dagar i rad, sov kanske bara 30 min om dagen. Sen 5:e dagen sov man ett dygn. Men och? Man fick uträttat en hel del under dom 3-4 dagarna. Haha.

Nä, nu ska jag snart stänga. Thank god! Här är hel dött, dagen innan löning. Inte nice. Sen ska jag äta:) Älskling lagar mat, och ska sen iväg och jobba:( Så man får sitta själv i kväll.. Tur man har tankat hem chick flicks;)

Ha en bra tisdag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback