Tisdag

Hejsan!

Idag är en seg dag.. Jag försov mig, duktigt. Vaknade, fick panik och sprang runt som en galning.. Öppnade butiken, och genast strömmade det in kunder. Överlyckliga över 20 %.

Nu har det lugnat sig och jag sitter o väntar på mat. Kenneth är iväg och köper falafel! Gott, är hungrig som jag vet inte vad. Fryser gör jag också.. Här är nog minusgrader i butiken. Jag sitter med (nu skojar jag inte) tre par strumpor på mig. Kenneths tjocka skor på mig som är ca 5 stl för stora, men dom är varmare än mina. Byxor och tjocktröja. Halsduk, virad flera varv. Skepparjacka på mig, + skinnvantar. Ehh... Nu får dom faktiskt göra nått åt detta tycker jag. Det är inte konstigt att jag är förskyld så länge. Det hade varit lugnt om det hade varit ett kontorsjobb, för då bryr sig ingen om vad jag har på mig, men så länge jag är i butiken måste jag ha synliga smycken och fina kläder. Kan inte stå med ytterkläder liksom. This sucks.

Senare i dag ska vi bort till mobilia och lämna tillbaka ytterligare lite bågar som jag har lånat hem. Har äntligen bestämt mig vad det blir. Det blir ett par extravaganta brillor från Burberry. Ser ut som farfarsbågar, men dom ser tåliga ut och det behöver jag. Har aldrig haft brillor innan, och räknar med att det kommer ta lite tid innan man lär sig hur försiktig man måste vara med dom. Men ja, dom är rätt snygga. Dyra, men snygga. Nu ska man bara skaffa lite pengar, så man kan köpa dom. Glaset är ju dyrt som fan också. Jobbigt.

Efter mobilia ska vi åka till tippen och slänga vår skinnfåtölj. Den är helt uppsliten, av Elle. Han har fullständigt massakrerat den. Sen ska vi hem till mina föräldrar och hämta sofforna. 2an och 3an. Ska verkligen bli skönt med mer plats att bre ut sig på, haha. Det kommer att dröja lite ju innan vi kan köpa en ny schaslong (eller hur det stavas) soffa, så vi kan lika bra ta mammas och pappas. Dom hade slängt dom annars.

Så fullt upp hela kvällen antagligen. Inte lätt att flytta soffor, ohh måste få tag på släp. Vår andra soffa har vi lagt ut på blocket, hoppas någon köper den innan jul. Lite extra cash!

Nä, man får väl sätta på sig vantarna nu igen känner jag... Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback